pengumuman paling penting:

mulai 1 julai 2010, artikel akan dikongsi bersama alamat blog (klik sini) yang lain cetusan ibnu marzuki aka mal handsome... sekian, harap maklum & terima kasih melawati laman web ini.
    follow me on Twitter

    handsome x, cik abg botak ni? jk ya, smslah sgera dgn hotlink! hehe...

    Online Learning and Assesment Package :
    ( Pakej Pembelajaran dan Penilaian Online )
    This package introduces new learning approaches; the self learning techniques. These techniques provide students with options on self-paced learning where students decide on how to conduct their own studies.

    Register with us and enhance your learning techniques!

    2010 FIFA World Cup South Africa™ = sokong gara2 makan free from ITALIANNIES sempena hari bapa

    2010 FIFA World Cup South Africa™ = sokong gara2 makan free from KAMPACHI sekiranya jepun win match

    2010 FIFA World Cup South Africa™ = sokong gara2 sosej free from Mc D sekiranya gol pertama dijaring

    2010 FIFA World Cup South Africa™ = sokong gara2 dengar cerita ada makan free kat hartamas


    bilalah agaknya nak wjd pembyran melalui kredit/debit kad dgn master/visa plk berbndg online bank je mcm maybank2u.com @ cimb click? agr lbh mdh utk kt buat tempahan! hrp2 order guna HP berGPRS dgn kad pun blh sperti d lmn2 WAP mobile.airasia.com, maybank2u.com.my/consumer/m2u_mobile/about_m2u_mobile.shtml (M2U mobile), cimbclicks.com.my/mobilebanking.htm + etcs. akhir kata, smoga bisnes ini mendpt smbtn meluas & x sprh (suku pun x smpi) jln sebagaimana pasarborong.com/posmalaysia.com pd 10 thn yg lps... insyallah, AMIN YA RABBAL ALAMIN.

    Tuesday, February 9, 2010

    BAHIYAH, ZAWAWI & THE GENG PATUT DIHERET KE PENJARA SBB SUSPEK AGEN YAHUDI? BIAR PDRM SIASAT EMAIL/NOTA/SMS + ETCS MRK SLPS LPRN DBUAT!

    Unwanted babies to be placed in hatch
    2010/02/28


    KUALA LUMPUR: The first baby hatch in the country will be set up by May, giving those who can't take care of their infants a safe place to drop them off.
    OrphanCARE president Datuk Adnan Mohd Tahir said everyone, including Women, Family and Community Development Ministry officials, were very concerned over the increasing number of abandoned babies in the country.

    "The ministry and the Welfare Department want to put an end to baby dumping and they have agreed to us setting up the hatch.

    "We met their officials on Monday and discussed many issues, including adoption and the baby hatch. Everyone agreed that cases of abandoned babies should not be allowed to spiral out of control."

    The baby hatch will be set up at the non-governmental organisation's premises in Petaling Jaya. More will be established nationwide later.

    Germany and Japan have adopted the system to support single mothers who cannot raise children on their own.

    OrphanCARE, set up two years ago, works with the government to expedite the adoption process. It helps match and place abandoned and orphaned babies with suitable parents.

    Adnan said mothers intending to drop their babies at the hatch should provide the child's birth certificate and consent for the baby to be given up for adoption.

    The birth certificate is necessary to ensure the child will not be stateless.

    "At our most recent meeting, Welfare Department officials said they would give us their full cooperation in getting the necessary documentation for babies left without their birth certificates at our premises," said Adnan.

    "Let us not sit on the moral high ground and pass judgment on these mothers.

    "We should be there to help them deal with the difficult situation and find the best solution for both mother and child."

    He also said the recent cases where babies were found dead shows the seriousness of the baby dumping issue.

    "We don't want more babies dying. The government should realise that sex education is important and it must be taught in secondary school."

    He said the government should not sweep the problem under the carpet in the hope it would go away on its own.



    "To think that Malaysian youngsters are not sexually active is being ignorant."






    'Experts should hold talks in schools'
    2010/02/28


    KUALA LUMPUR: Sex therapists and psychologists should be employed to give talks in schools.
    This should be the initial step if sex education is implemented in schools, said Parents Action Group for Education (Page) chairman Datin Noor Azimah Abdul Rahim.

    She said there was no running away from sex education in schools, adding it was necessary not just for teachers to be involved, but parents, too.

    "The idea of sex education is nothing new and the government has been talking about it for a number of years now.

    "I am just wondering about the money though. When the economic situation was better, it was not done."

    Azimah advised parents to have an "open channel" not only with their own children, but also with other parents.

    "They should keep tabs and notes of their kids and their peer groups. Parents have the notion that they can trust their kids more when they go to secondary school but this is not true."

    Instead, they should be even more vigilant as teenagers become more daring and constantly test heir limits with their parents, said Azimah.

    "Even the teenagers themselves can help us by looking out for their peers.

    "If they cannot solve the problems, they can seek help from responsible adults such as trusted relatives, teachers or school counsellors," she said.















































    KUALA LUMPUR: Institusi kekeluargaan yang semakin lemah dan ketiadaan aspek keseimbangan dalam keluarga menjadi antara punca kes buang bayi semakin berleluasa.
    Keadaan ini menyebabkan masyarakat tidak mampu menangani tekanan dengan betul dan memilih jalan mudah membuang bayi yang tidak berdosa.

    Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat (KPWKM), Senator Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, berkata kelemahan ini wujud akibat kesibukan masyarakat yang terlalu mengejar kejayaan dan kebendaan hingga lupa nilai positif dalam keluarga.

    "Ini mendorong ahli keluarga termasuk remaja tidak lagi menjadikan keluarga termasuk sanak-saudara sebagai tempat mengadu.


    "Akibat struktur keluarga yang berkecai, elemen keluarga sebagai tempat mengadu turut hancur" katanya.

    Shahrizat berkata, tempat perlindungan dan tempat remaja bermasalah mengadu sebenarnya adalah di kalangan ahli keluarga dan sanak-saudara sendiri tetapi kini sudah tidak lagi begitu.

    Beliau ditemui selepas pertemuan dengan kedutaan asing anjuran Institut Pengupayaan Wanita bagi Anggota Pergerakan Negara Berkecuali (NTEW), semalam.

    Turut hadir, Pengarah NTEW, Datuk Rafiah Salim dan 60 duta dan pesuruhjaya tinggi asing.

    Shahrizat berkata demikian ketika diminta mengulas kes buang bayi yang semakin berleluasa termasuk terbaru kelmarin membabitkan penemuan mayat seorang bayi perempuan di perkarangan sebuah masjid di Melaka.


    "Mereka yang bermasalah dan tiada arah tuju seharusnya berjumpa dengan wakil Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) atau pemimpin tempatan untuk meluahkan masalah mereka.

    "Kalau rasa tak boleh jaga (bayi), kita ada JKM di seluruh negara dan pemimpin tempatan termasuk Wanita Umno. Jumpa mereka dan jangan jadikan kes ini sebagai satu budaya rakyat Malaysia," katanya.

    Selain itu, beliau turut menjelaskan kaunselor, NGO, rukun tetangga (KRT) malah ramai pihak sedia membantu menangani kes seperti ini.

    Shahrizat berkata, NTEW bakal menjadi nadi penggerak KPWKM untuk menyuarakan serta meningkatkan imej wanita Malaysia di peringkat global.

    Beliau berpendapat, kejayaan bidang pengupayaan wanita Malaysia perlu diceritakan berikutan tidak ramai yang mengetahui negara ini sebagai negara majmuk dan mengecapi pelbagai kejayaan.

    "Melalui program dijalankan antara negara NAM dan bukan NAM, kita akan berkongsi amalan terbaik antara negara termasuk polisi perundangan" katanya.

    Pada masa sama, beliau turut merasmikan jurnal antarabangsa edisi pertama terbitan NTEW, mengandungi artikel berkaitan kepelbagaian budaya dan isu negara NAM.


    Polis masih cari ibu bapa bayi

    MELAKA: Polis masih meneruskan usaha mencari ibu bapa bayi perempuan yang dijumpai mati dalam keadaan dihurung semut, di luar pagar pintu masuk Masjid Permatang Duyong, Taman Seri Duyong, dekat sini, awal pagi kelmarin.

    Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Salehhudin Abd Rahman, berkata sehingga petang semalam, pihaknya belum menerima sebarang maklumat terbaru mengenai pihak disyaki bertanggungjawab melakukan perbuatan itu.

    Mayat bayi malang itu ditemui oleh penduduk yang baru selesai solat Subuh kira-kira jam 6.30 pagi kelmarin, dibungkus dengan sehelai kemeja-T putih, cukup sifat dan tali pusat masih melekat di perutnya. Ia dipercayai dilahirkan kurang 24 jam sebelum ia diletakkan di situ.

    Kes itu disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan atas dakwaan menyembunyikan kelahiran selain membuang mayat bayi itu.

    Mengenai kecederaan pada kepala mayat bayi itu, Salehhuddin mengesahkan bedah siasat mendapati ia berpunca kesan terjatuh.

    Rosmah minta bendung kes buang bayi

    KUALA LUMPUR: Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor meminta golongan belia terutama wanita di negara ini supaya tidak bersikap terburu-buru dalam melakukan sebarang tindakan termasuk membuang bayi yang dikandung tanpa memikirkan akibat yang akan berlaku.

    Beliau kesal dan sedih dengan peningkatan kes pembuangan bayi sejak kebelakangan ini yang disifatkannya agak kejam tanpa memikirkan bayi berkenaan juga perlukan kasih sayang dan keinginan untuk hidup seperti bayi lain di dunia ini.

    "Saya sedih apabila terjadinya perkara sebegini. Dulu, kejadian begini tidak ketara tetapi saya lihat sejak kebelakangan ini ramai bayi dibuang atau dibunuh, mungkin disebabkan ibu yang melahirkan bayi terbabit tidak ingin membelanya.

    "Pada saya perbuatan ini satu yang kejam. Oleh itu, saya minta belia wanita sebelum kita buat sesuatu, kita mesti fikir apakah akibat dan kesannya. Jangan kita terburu-buru. Mereka (bayi) ini juga seorang insan dan pastinya inginkan kasih sayang. Jadi, saya berharap kejadian ini dapat dibendung secepat mungkin," katanya.

    Beliau berkata demikian pada sidang media selepas menerima kunjungan daripada pemain piano cilik yang berbakat besar, Tengku Ahmad Irfan Tengku Ahmad Shahrizal, 11 yang mengadakan persembahan di Malaysian Philharmonic Orchestra (MPO) atau Orkestra Filharmonik Malaysia, baru-baru ini.

    Pada majlis itu, Rosmah yang juga Penaung Permata Negara berkata, Malaysia tidak ketandusan bakat muda dalam bidang muzik dan terbukti dengan kemunculan pelajar tahun lima Sekolah Kebangsaan Seri Petaling, Kuala Lumpur itu yang mempunyai bakat luar biasa bermain piano.

    "Saya mendengar bakat Tengku Ahmad Irfan dan menjemput beliau datang ke sini berjumpa saya hari ini dan saya inginkan adik ini diserapkan untuk menyertai Istana Budaya atau Permata Seni khususnya dalam bidang muzik kerana kita mahu mengadakan satu orkestra untuk kanak-kanak berusia antara 9 hingga 13 tahun.

    "Saya juga difahamkan Tengku Ahmad Irfan mempunyai keupayaan luar biasa dalam bidang akademik apabila beliau dianugerahkan sijil kecemerlangan piano solo gred 5 sebelum mendapat gred 8, " katanya.

    Beliau berkata, Malaysia tidak kekurangan bakat dalam bidang muzik dan contoh terbaik adalah Tengku Ahmad Irfan dan berharap anak sulung daripada tiga beradik itu akan terus mengembangkan bakat yang dimilikinya ke peringkat antarabangsa.

    "Saya mempelawa beliau bersama-sama bermain piano untuk orkestra kanak-kanak yang merangkumi muzik, koir dan tarian kelolaan Istana Budaya yang dijangka diadakan selewat-lewatnya, November ini, " katanya.

    Dahsyatnya nafsu haiwan bertubuh manusia
    Oleh - Sri Diah

    Dengan posting bertajuk `Dahsyatnya nafsu’ dan sekeping gambar bayi malang yang telah menjadi mayat dengan kesan gigitan semut di seluruh tubuhnya – saya mene-rima banyak komen daripada rakan-rakan facebook.

    Hanya dua patah perkataan namun impaknya besar. Itu adalah kesan facebook. Belum lagi dikesan pada twitter, blogspot, blogdrive dan wordpress serta rangkaian komunikasi lain.

    Akhbar kelmarin melaporkan penemuan bayi masih bertali pusat itu. Tidak diketahui sama ada dia masih bernyawa ketika ditinggalkan di Masjid Jamek Permatang Duyong, Melaka itu.

    Badannya dihurungi semut dengan berbalut sehelai kain putih. Memang sah bayi itu tidak diingini.Kelahirannya dianggap menyusahkan, namun perlukah dia diperlakukan begitu?

    Realitinya, ibu dan bapanya melakukan dosa berzina. Kini mereka menghadapi pula dosa membunuh� Manusiakah ibu dan bapanya? Ya betul mereka bertubuh manusia namun akal dan tindakan lebih kepada haiwan, malah haiwan pun masih sayangkan anaknya.

    - Dapatkan artikel penuh di Sinar Harian hari ini.

    Rosmah's advice to teenagers

    2010/02/12

    KUALA LUMPUR: "Think before you leap, kids."
    The advice came from the prime minister's wife, Datin Seri Rosmah Mansor, who also reminded teenagers to carefully consider the consequences of all their actions.

    "I am asking our teenage girls to think of the repercussions before doing anything."

    She was commenting on the spate of cases of abandoned babies, with the latest one reported at a mosque in Kampung Permatang Duyong on Wednesday.

    "It's a cruel act. I'm disappointed that such a thing happens.

    "Remember that these babies are innocent beings who crave love and attention just like any of us."

    She hoped the authorities could find a solution soon to put an end to such ruthless acts.

    Earlier, Rosmah met gifted pianist Tengku Ahmad Irfan Tengku Ahmad Shahrizal.

    The 11-year-old is the latest addition to an unique all-child orchestra of the Istana Budaya's Permata Seni programme.

    "I've heard a lot about Irfan's exceptional musical talent," she said.

    "There is no lack of talent here in Malaysia. I hope we can nurture young talents such as Irfan."

    The all-child orchestra is said to be the first in the country.

    It is expected to organise its first concert in November.

    Istana Budaya director-general Mohamed Juhari Shaarani said auditions were currently being held nationwide in search of talented young musicians.

    To date, there are 31 members in the orchestra.


    Juhari also said it would need a minimum of 60 members to make up a complete orchestra.

    The orchestra will play classical and local repertoires at concerts.

    Nik Aziz says it's due to absence of values

    2010/02/16

    KOTA BARU: Too much freedom is one of the reasons why cases of abandoned babies are on the rise, Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat said yesterday.
    He said young people today were irresponsible and lacked moral values and that was why they resorted to cruel acts to cover their mistakes.

    "It's a cruel act. In Islam, women are not allowed to show their aurat (parts of the body that cannot be exposed).

    "Cases of babies being abandoned are the result of too much freedom among the youth," he said at a Chinese New Year open house by SBJ Binajaya Development here on Saturday.

    Nik Aziz said he believed such cases happened because people neglected to practice the religious obligations in their daily lives.

    The Pas spiritual leader was commenting on the discovery of a body of a newborn baby in a rubbish bin which caught fire at Jalan Zainal Abidin in Kuala Krai on Saturday.

    The burnt baby, with its umbilical cord still attached, was discovered by three Kuala Krai District Council staff about 10am.

    Meanwhile, Kelantan Criminal Investigation Department chief Assistant Commissioner Mazlan Lazim said a special team was set up to investigate the case.

    "We are trying to trace the baby's mother. We hope to come up with something soon," he said.

    Places for unwanted babies

    2010/02/16

    By B. Suresh Ram and Ili Liyana Mokhtar

    KUALA LUMPUR: Unwanted babies can be sent to any of the 104 district welfare offices nationwide, Woman, Family and Community Development Mi-nister Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil said yesterday.
    Alternatively, the public can contact the 24-hour Talian Nur 15999 to report cases of abandoned babies.

    Shahrizat said the babies could also be handed over to the 60 orphanages and safe houses managed by the Welfare Department.

    "Government agencies and non-governmental organisations should also organise awareness and religious programmes targeted at youths and schoolchildren to inculcate moral values," she said in a statement.

    On Sunday, Shahrizat said welfare officers, who are known as "protectors", would be on standby around the clock to check on cases of abandoned babies following a sharp increase in the number of such cases of late.

    Under the Child Act 2001, welfare officers designated as "protectors" are tasked with identifying cases of unwanted pregnancies in their respective districts and to provide assistance to the mothers.

    Police statistics last year revealed that about 100 babies were abandoned each year with many more cases going unreported.

    In the Klang Valley alone, an abandoned baby was found every 10 days.

    In 2007, the Dewan Negara was told that 304 babies were abandoned between 2004 and 2006.

    There are currently some 500,000 children in orphanages nationwide.

    Shahrizat said the trend, if allowed to continue, would lead to bigger social problems.

    Datin Seri Rosmah Mansor, who is the prime minister's wife, had described the act as cruel.

    In a recent interview, she cautioned teenagers to be mindful of clandestine activities which could lead to such problems.

    She also reminded them to consider the consequences of such acts.

    "Remember, babies are also human beings.


    "They are innocent, and crave for love and attention, just like many of us."

    'Allow sex education'

    2010/02/17

    By Minderjeet Kaur

    KUALA LUMPUR: Sex education in schools is the key to curbing unwanted pregnancies in the country, said a former mufti and a non-governmental organisation.
    They said teenagers needed to know the consequence of sex before marriage and the dos and don'ts when mixing with the opposite sex.

    They also want the government to get rid of red tape which required single mothers to seek a court order to stay in government-run shelters or to register a child in school.

    Former Perlis mufti Dr Asri Zainul Abidin said teenagers needed more than spiritual guidance.

    "We can teach teenagers not to mix freely with the opposite sex. Sex before marriage is forbidden.

    "But it might not stop them from doing it.

    "We need to take proactive measures to stop single mothers from killing an innocent baby. It is a sin in Islam."

    He said schools were the best place to create awareness on sex education.

    "Teachers are doing it on a small scale now, but more needs to be done to teach the 'side effects' of mixing freely with the other gender."

    The latest case of an abandoned baby occurred on Saturday, when the corpse of a newborn was found in a rubbish bin in Kuala Krai which had caught fire.

    The burnt baby, with its umbilical cord still attached, was found by three Kuala Krai District Council staff.

    Asri said he hoped there would be more halfway homes for single mothers to cope with their pregnancy and praised the government for allowing unwanted babies to be sent to district welfare offices nationwide, and for the 24-hour Talian Nur 15999 to report cases of unwanted babies.

    "People should not look at the move as encouraging our teenagers to have unwanted babies. It is to curb the problem."

    Asri also said he hoped the Education Ministry would accept registration of students without a father's name.

    "If a mother cannot show proof of the baby's father, let it be. The child should not be punished for the sins of his parents."


    Women's Aid Organisation executive director Ivy Josiah said boys needed to be taught to take responsibility for their actions.

    "One way of getting to the root of the problem is sex education. We need to teach boys that they cannot plant their seed and leave the lady in fear to face the world alone."

    She said there was a need to make sex education in schools compulsory to change the mindset of the young as the subject was not about how to have sex, but to teach values and morals for both men and women.

    Josiah also praised the government for allowing unwanted babies to be sent to any of the 104 district offices nationwide.

    However, she said she hoped privacy would be given a priority to encourage more women to come forward to seek help.

    She recommended the Women, Family and Community Development Ministry allow these mothers to be referred to the nearest NGOs or halfway homes for assistance.

    National Union of Teaching Profession secretary-general Loke Yim Pheng said the Education Ministry should review the need for sex education in schools.

    Wanita dinasihat jaga maruah



    2010/02/19
    E-mel  Artikel Cetak  Artikel Tanda  Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen  Artikel

    KUALA LUMPUR: “Wanita jangan terlalu rapat atau sayang dengan teman lelaki mereka sehingga sanggup melakukan apa saja termasuk menyerahkan kesucian diri,” tegas Imam Besar Masjid Negara, Tan Sri Shaikh Ismail Muhammad (gambar).

    Menurutnya, Islam memberi penghormatan kepada golongan wanita, tidak seperti satu masa dulu di mana wanita pernah dijadikan seperti barangan dan lebih teruk menjadi hamba seks. Katanya, jangan disebabkan cinta, wanita hilang maruah diri dan lupa dengan asas pengajaran Islam hingga sanggup melakukan maksiat. “Sayang perlu dipupuk selepas ikatan perkahwinan yang sah, bukan ketika bertunang apatah lagi masa bercinta. “Menurut ajaran Islam, kasih sayang dan rahmat hanya diperoleh dengan perkahwinan, sekiranya hubungan lelaki dan wanita tanpa ikatan sah seperti tinggal bersekedudukan pasti berlaku perkara tidak baik,” katanya.

    Menurutnya, kejadian seperti dibelasah, menjadi hamba seks kepada teman lelaki dan sebagainya ini berpunca kerana hubungan terbabit tidak diredai Allah SWT. “Apakah wanita Islam yang terlanjur melakukan maksiat lupa diri mereka itu berharga, bukan alat teman lelaki melepaskan geram atau nafsu saja.

    “Hubungan berlandaskan nafsu ditemani ‘pihak ketika’ iaitu syaitan dan hasutan syaitan mendorong kepada perkara maksiat, jenayah, kes buang bayi, anak gadis lari dari rumah dan pelbagai lagi,” katanya.



    Organisation to go ahead with baby hatch plan

    2010/02/21

    By Shanti Gunaratnam shanti@nst.com.my
    KUALA LUMPUR: Whether or not it gets the green light from the Women, Family and Community Development Ministry, an organisation is going ahead with its plans to set up baby hatches for people to drop off unwanted babies.

    OrphanCARE plans to set up the first baby hatch at its premises in Petaling Jaya soon before expanding it nationwide, said president Datuk Adnan Mohd Tahir.

    The hatches will provide a safe place for people to drop off babies they could not take care of themselves.

    He said this was better than having the babies dumped in drains, garbage bins or dumpsites.

    "Mothers who have babies out of wedlock are often in a fragile state. They don't know where to turn to or what to do with the babies. While waiting for the baby hatch to be set up, they can drop off their babies at our centre because we have a caretaker here.

    "The babies can then be put up for adoption. No baby should be left to die because their mothers do not know where to turn to."

    Adnan said the mothers should be treated with compassion and not as criminals.

    Germany and Japan have adopted the system as a way to support single mothers who cannot raise children on their own.

    OrphanCARE, set-up two years ago, works with the government to expedite adoption processes. It helps to match and place abandoned and orphaned babies with suitable parents.

    "Next week, we will be meeting National Welfare Department officials to discuss several issues, including domestic and foreign adoptions and also the hatch. The department is aware that we are going ahead with plans to have the baby hatch at our centre."

    He said mothers intending to drop their babies at the hatch should provide the child's birth certificate and consent for the baby to be given up for adoption.

    The birth certificate is necessary to ensure the child will not be stateless.

    Asked whether the baby hatch would encourage pre-marital sex, Adnan said there was an increasing number of babies born out of wedlock, many of whom are left in dumpsites, bushes, drains and public toilets.

    "Look at the recent cases where the babies were found dead. We don't want more babies dying.


    "The government should realise that more and more youngsters are sexually active. Sex education must be taught in secondary schools."

    He said the government should not sweep the problem under the carpet with the hope that it would go away on its own.



    Tenaganita Sdn Bhd anti-trafficking-in-persons coordinator Aegile Fernandez said the hatch was a good idea.

    "It is a success in so many other countries. Malaysia should follow suit.

    "In the 1960s and 1970s, the Catholic nuns used to have something similar in front of the convents where unwed mothers could leave their babies who were either given up for adoption or brought up by the nuns."



    Fernandez said many of the unwed mothers were young and forced to abandon their babies because of the social stigma.

    "Society does not take to unwed mothers kindly. Everyone tends to judge them harshly instead of providing them a good support system."

    No comments:

    Blog Archive

    kredit kad byk kemdhannya tp jgn smpi muflis plk mcm pisau blh dgunakan bg memotong sayur @ bkn2...

    kredit kad byk kemdhannya tp jgn smpi muflis plk mcm pisau blh dgunakan bg memotong sayur @ bkn2...
    fixed deposit RM 2K (kad perak) tp jk lbh 4K lg bgs sbb rata2 bank tmbh bermnt utk trima permhnan slps 1 thn penggunaan kad pertama @ RM 8K (kad emas) d public bank/ambank blh mhn kredit kad baru/pemula tanpa cek income, kemudian slps 3/6 bln layak utk dptkan kredit kad lain plk sperti hsbc, rhb bank & etcs dgn hanya bwk mykad + kad kredit tersbt je... mdh, kan? jk bjk menguruskan kewangan, kita blh rbt brng2 percuma/murah dr promosi bank2 sebagai cnth tiket wyng free dgn mtv HLB, jetstar-HSBC, laptop 50%-citibank + etcs dgn melayari lmn2 web mrk utk rjkkan. apa2 kemusykilan, sila jgn segan2 utk meninggalkan pesanan anda d chat blog ini. anyway, kini byk bank yg tiada yuran tahunannya @ free for life! *p.s. x ckp RM2K, guna payslip gaji terkini (plng bgs 3 bln terakhir) slps 6 bln bkerja utk (pekerja swasta terutamanya) dptkan pnjmn mdh d http://www.aeonmalaysia.com.my & jgn p jumpa along plk...

    terpaksa tutup nombor sbb khuatir dislh guna oleh phk x bertanggung jwb...

    akan dtg ada diamond plk tp entah bila @ x dan kot jk blaku PD ke 4? lg best platinum ni berbndg emas sbb jk ada promosi MAS, beli 1 tmpt duduk bisnes class dpt 1 free!

    Labels

    1 malaysia (1) 1 penny (1) 10th anniversary (1) 125 ktm (1) 13 MEI (1) 1901 (1) 1u (1) 2010 (1) 2012 (3) 2020 (2) 2nd round (1) 4th of july (1) 5 tahun (2) 50% diskaun (1) 70 juta warganegara (1) 911 (1) A and W (1) aax (2) abaiya (1) abang ipar bangsat (1) adik najib (1) ADVICE PUN BODOH (1) afrika (1) agen nikah siam (2) agen yahudi (7) Agnes Bermudez (1) AHMOI (1) aids (1) air kencing setan (1) airasia (4) airasia x (2) Aizdean (1) akhir zaman (1) akta kanak-kanak 2001 (1) ALAMANDA (1) allah (1) along (1) ambank (1) america (1) ampang hilir (1) ampang jaya (1) ampwalk (1) anak haram (2) anak ramai (1) antarabangsa (1) anwar (1) apa ada pada nama (1) apartheid (2) aqura (1) arak (1) ARDARTU (1) Ariel dan Luna Maya (1) aseanpol (1) asiapol? (1) ASRAMA (1) astro (1) astro ceria (1) atm (1) Aung San Suu Kyi (1) aussie (1) ayam haram (1) AYERS ROCK (1) Azrinaz Mazhar binti Hakim Mazhar (1) baby (1) BABY HATCH CLUB (1) BAD JEW (1) badrul hisham (1) BAGUS KACUK (1) bahyah (2) BAIK MURTAD DARI ISLAM BABI (1) bajet (1) baju kuning (1) bakal janda kaya (1) bala allah (1) balas dendam (1) balasan tuhan sebab rogol indon (1) bangsat (2) bangunan stesen keretapi lama (1) bangunan sultan abdul samad (1) banjir (1) bank (1) bapa (1) BARU TAU (1) bas drebar (1) bas metro 99 bangkok bank (1) BAS NADI (1) baskin robbins (1) Batang Kali Massacre (1) bau (1) bayi (2) bear (1) beli combo jer tanpa tengok movie (1) BENDOI (1) beracun (1) berak (1) berani (1) berbaloi (2) BERDAYA SAING (1) bermadu (1) bersara (1) big dog najib (1) big screen (1) bijak (1) BIJAN (1) bil (1) bini (1) biru itali (1) bisnes maju (1) blogger (2) blok minyak (1) Bloody Sunday (1) BN (3) BOB MARLEY (1) BODOH (5) bohong (1) bohsia (1) bombay (1) bookie (2) borneo (2) bosnia (1) boss (1) bpa mca (1) buang anak (1) buang bayi (5) bufet (1) buffet (5) bukan malaysian telegraph (1) bukit antarabangsa (2) bukit jalil (1) BUKU DENGAN RUAS (1) BUM (2) bung mokhtar (1) bunting (1) bunuh diri (1) bunuh menteri (2) burma (3) burma embassy (1) cabut gigi guna roket (1) cari jalan baru (1) CARI MAKAN (1) Carla Bruni (1) cathay (1) cathay cineleisure (1) cathay damansara (1) celcom (1) celebriti chef (1) CENTRAL (1) cerai (1) cerai 4 (1) cerai telefax (1) CEREKARAMA (1) cheap (1) chee cheong fun (1) china (1) china town (1) chocolate fair (1) chua soi lek (1) cicken rice shop bagi zakat today (1) cikai (1) cimb (1) cimb card (1) cimb junior (1) cina (1) cina buta (1) ciplak (1) competition (1) conspiracy (2) CONTEST (1) cool (1) CRAVEN CAFE (1) crocs (1) crystal crown (1) cuai (2) cube (1) cuepecs (1) cukai (1) culik (1) CURI PASIR (1) cuti bersalin (2) d7 (2) DAIM ZAINUDDIN (1) damansara (1) danga city mall (2) dap (2) dapislam. paskafir (1) darabif (1) dasar Be eNd (1) DASAR UMNO BN (2) dataran pidato (1) dataran putrajaya (1) DATING HARAM (1) Datuk (1) daulat tuanku (1) DAZZLE SHOW (1) debat (1) denmark (1) derma (2) Despicable Me (1) di dunia lagi allah dah tunjukkan camner kalau kat akhirat pulak (1) dijajah (1) dim sum (1) dipecat (1) direct access (1) direct bus (1) discovery (1) divorce radio (1) doa makbul (1) doctor (1) dosa (1) double location (1) double meaning (1) DR M (1) Dr. Mohd. Ridhuan Tee Abdullah (1) DRAMA (1) dunia (1) early bird (1) EARLY MARRIAGE (1) eden klia (1) ekspedisi chef wan (1) Ekspo Beli Barangan Malaysia 2010 (1) elak sesak (2) Elevated parking (1) equatorial KL (1) esplanade (1) ets (1) event management (1) faktor (1) faraj (1) Father AND Son Look-alike (1) father;s eve (1) father's day (6) female pm (1) festival filem malaysia (1) fidelity group (1) fiesta nasi lemak 1 malaysia (4) fitnah (1) food (1) forecaster (1) france (1) free (4) free cinema (1) free makan (1) free meal (3) free minum (1) free movie (2) free netbook (1) free pass (3) free pass finally (1) free seats (1) free shuttle (1) freedom of speech (1) frills hotel (1) frim kepong (1) gara2 bodoh (1) gara2 kampachi (1) gara2 takut bini (1) GATHERING GENGBLOGGER (3) gaza (2) gelaran (1) GENTING HIGHLAND (1) german (1) GIANT (2) GLOBALISASI (1) go gabba gabba (1) goodie bags (1) goodies (1) gratis (1) greater KL (3) gsc (1) gubal (1) gunung kinabalu (1) guru (1) haji dengan bas (1) hakim (1) HALAL (4) halal kah? (1) half price (1) hamil (1) HAMPIR KIAMAT (2) haram (4) harapan (1) hari (1) hari bapa (3) HARMONY (1) harus (1) hati kering (1) HAWA (1) Hebatnya Angin Rindu Sarajevo (1) heineken (1) Helen Clark (1) hi 5 (1) hidup bung (1) highway (1) hikmah (2) hilang (1) HINA SULTAN (1) hipokrit (2) history (1) hot swiss chocolate (1) hotdogs (1) hotlink (1) HUDUD (1) hulu ganu (1) i-city (1) IAB (1) ice cream buffet (1) ihram (1) iim (1) ilmiah (1) independence day (1) india (1) indian (1) indienews (1) INDON (3) internet (1) interpol (1) ipoh (1) ipt (1) islam (3) islam ganas (1) islam pukimak yang bukan nabi (1) israel (5) istana negara (2) itali (1) italiannies (2) IZIN MAHKAMAH (2) izzah (1) izzah anak peliwat (1) jacob's walk of life (1) JAHIL (1) jalan darat (1) jalan kerja ayer lama (1) janggut (1) JANNAH (1) japan (5) japan fil festival (1) japanese (1) jazimin jazlan (1) jb (2) jeddah (1) jepun (1) jersey murah (1) jfkl (1) jilat (1) jim (1) jimak (1) jimat (1) jiwa kacau (1) jj (1) johnny's (1) jojoba (1) jong jong eng (1) jpa. pru 13 (1) jpn (1) jual (1) Julia Gillard (1) juno movie (1) kafir (1) KAFIR LEBIH MULIA KINI (1) KAHWIN AWAL (2) kahwin budak (1) kahwin siam (1) kami prihatin gagal (1) kampachi (5) kanak2 (1) KANGAROO (1) KANGAROO MEAT (1) kantoi (1) karaemon (1) kartun (1) kasihan (2) kastam (1) kasut (1) KCT1 (1) KD (1) kdu (1) KEBAIKAN KEJU (1) kebal (1) kebetulan (2) kedah (1) kedutaan myanmar (1) KELAB ANAK HARAM (2) KELAB TASIK PUTRAJAYA (2) kelantan (1) keling (1) keliru (1) kena sumpah (1) kena tipu (1) kepakaran (1) kerabat (1) KERAJAAN (2) kerja kosong (1) kerusi (1) KETAHUILAH HAK ANDA (1) kfc (1) khalifah (1) khalwat (1) KIAMAT BAGUS (1) kiraan (1) kk (1) KL (5) kl - hatyai (1) KL raya (1) klasik (1) kLcc (1) KLIGP (1) kmj (2) know how (2) kolej risda (1) komedi (1) komuter (3) komuter buat hal lagi (1) kondem power from bugger aka spammer (1) konek pada dahi (1) KONGSI DOSA SEBAB SHARE INFO (1) KONSPIRASI (1) KONSULAT (1) kopi janda (1) korea (1) korean air (1) kota damansara (7) KPD (1) kraton surakata (1) Krishna Institute of Medical Sciences University (1) ktm (2) ktm serdang (2) KUCING (1) kupon (1) lagu masuk keluar masuk (1) lancau (1) langkawi (1) latin (1) laundry (1) lawak (2) lazat (1) lcct (1) lebih dekat (1) lebih gelap kulitnya semakin kuat larian sebab cahaya matahari yang diserap digunakan untuk tenaga (1) lebih kejam (1) lemak (1) lemas (1) lembu (1) Lemongrass Café (3) letak jawatan (1) liwat (2) london (2) london trip (1) lrt (1) lucah (1) macgruber (1) maeps (1) MAHATHIR (2) mahkamah syariah (1) MAID (1) main tembak (1) majlis perundingan melayu (2) makan gaji buta (1) makan tanpa had (1) maksiat (1) malay (1) malaysia (1) malaysian mirror (1) malaysian PR (1) malaysiantoday (1) mamak (1) mamak terbeliar (1) mangkuk tingkat (1) manhattan fish market (1) mantap (1) mara (3) mara sponsorship (1) marathon (1) margaret thatcher (1) marigold (1) MARK AND SPENCER (1) maruah (1) mas (1) masalah sosial (1) masjid (2) masjid india KL (1) masjid pakistan chow kit (1) master degree (1) MASTERSkill (1) maswings (1) mauritius (1) maxis (1) mazidul (1) MBBS (1) mc d (1) mca (1) mecc (1) medan tuanku (1) media (1) media alternatif (1) medicine (2) MELAKA (1) melayu (1) MEMALI (1) memalukan (1) member (1) menopause (1) MENYAMAR (1) meriahnya (1) meritokrasi (1) mertua setan (1) mesra (1) METRIX RESEARCH (1) metrojaya (3) mexico (2) mihas (1) minah saleh (1) minda kalut (1) mines (4) MINUM ARAK TANPA HAD (1) minyak masak (1) miracle (1) misi (1) MIX MARRIAGE (2) mobile money transfer (1) modal (1) MOF (1) monarki (4) money transfer (1) monyet (1) movie (2) mpm (1) MSU (1) mujarab (1) munafik (6) mungkin (1) murah (3) murahan (1) muslim (1) muslim big (1) MY (1) myanmar (4) n.ajis (2) n.ajis bangsat (1) nachos nachos (1) naik aziz (1) najib (2) najib letak jawatan (1) NAKED (1) NAMEWEE WORLD CUP SONG (2) Nanny Mcphee and the Big Bang (1) nasi kandar beratur (1) NAZAR (3) negara maju (3) nepal (1) neraka (1) NIJ AZIZ (1) nikah (1) nikah awal (2) nikah burma (2) nikah siam (3) NIKMAT (1) no kids (1) non bumi (1) norjuma (1) ntv 7 (1) nurin jazlin (1) nurul syuhada (1) nz (1) obama (1) old film (1) old town cafe (1) om burger (1) ong bak 3 (1) online (1) orang asli (1) orang gaji (1) orang rumah (1) ORPHANCARE (2) otak kuning (1) OTAK LEMBAP (1) OVERSEA (1) oversupply (1) PADAN MUKA (1) PADANG KOTA LAMA (2) pahala (1) pakat hentam (1) PAKATAN (1) pakatan rakyat (1) pampasan (1) papajohn (1) pariah (1) parlimen (1) paspot (2) PASSPORT (1) patutnya seluruh malaya bukan 2 tempat sahaja (1) pau (1) pavilion (1) payung (1) pdrm (3) pecah rumah (1) pecat (1) peguam (1) pekan baru (1) PEKIDA (1) pelacuran (1) pelajaran percuma (1) pemandu pelancong (1) pembantu (1) PEMBOHONG (1) penang (2) penjajahan (1) penjara (1) penjara pudu (2) penjenayah (1) penyakit (1) pepper roaster (1) perak (1) perancis (1) perang dunia ketiga (1) percuma (2) perhilitan (1) perkasa (1) perli (1) perubatan (2) pesta bunga (1) pesta coklat 1 malaysia (1) pesta durian (1) pesta durian subang parade (1) petah (1) petaling jaya (1) peterpan (1) peterporn (1) petrosains (3) PGM (1) PIALA DUNIA (1) pinda (2) pisau cukur (1) pistol (1) pj (6) playgirl (1) PM (1) poligami (5) polypause (1) PORTUGIS (1) pot luck (1) poyor (1) ppj (1) premiums (1) prescott inn klang (1) president (1) president amerika syarikat (1) president US (1) PRESINT 8 (1) presint 8 (P8) (1) presint 9 (1) projek (1) pru 13 (4) PTPTN (1) public speaking (1) public transport (1) pukimak (1) punca sebab ternampak sultan tengah berzina dengan bukan isteri kah (1) punch bag (1) pusar kepala (1) pusat giat mara (1) puteri saadong (2) putrajaya (3) putrajaya (Pj) (1) putrajaya sentral (1) pwtc (3) queensbaymall (1) RACIST (1) rais yatim (1) raja petra (1) ramalan daim (1) rangoon (3) rapidkl (3) rapidpass (1) rasamas (1) RASUAH (2) RASUAH SEKS (4) RASUAH wang (1) rate 18 (1) read malaysia (1) regular (1) remaja (1) republic (1) republik (4) result (1) revolusi (1) REWARD (1) risiko (1) rm20 semalam (1) rm5 (1) RMK 10 (2) rogol (3) rompak (1) ron baby (1) ROOTBEER (1) royale bintang (1) rtm (1) rugi sikit (1) RWG (1) sabah (1) sabtu (1) sabun (1) saiful bohong (1) saigon (1) SAKIT JANTUNG (1) salah parents pulak (1) saman (2) same group (1) samy velly (1) santau (1) sarawak (1) SARSI (1) SAYANG KINABALU (1) sayfool (1) sedap. (1) sedunia (1) segambut (1) sejarah (1) sekolah rendah (1) SEKS (1) seksi (1) SELANGOR (1) selepas sambutan 125 tahun (1) selipar (1) SEMALAM PULAK OFFERSTATION.COM PAPARKAN INFO PASAL TOP UP RM10 JER UNTUK DAPATKAN BERUANG TOLOL TUH (1) sembelit (1) SENATOR Datuk Dr Mashitah Ibrahim (2) seoul (2) sepang circuit (1) serbia (1) serdang (1) servis N = night bus (1) sesikat (1) setan (2) SETANDAN PISANG (2) sex maniac (1) sex toys (1) shah alam (1) shahrizat (7) SHARE STORY (1) siam (3) siap ada goodies bag lagi (1) sikat pisang (1) siksa kubur (1) singapore (1) sistem khalifah (1) SISWA TONGENG (1) slogan belit (1) smk (1) sms (1) sniper (1) sokongan (1) solat hajat (1) sosej telur free (1) SPAD (2) spain (1) SPEAKERS SQUARE (2) sprm (1) sri warisan (1) sri warisan event management (1) strategi (1) stroke (1) suarasa (1) subur (1) sultan (1) sultan brunei (1) sultan johor (1) sulTAN sayTAN (1) SUMANDAK (1) sumbangan (2) superGT (1) susu (1) susu badan (1) switzerland (1) Syed Hamid Albar (1) t208 (1) T305 (1) tahan ngantok (1) tahun lepas istana tutup untuk rakyat sebab H1N1 petanda kena cerai (1) tak bersyukur (1) tak munafik (1) taktik (1) takut bini (1) takziah (1) talak 3 (1) talak television (1) tangkap khalwat (1) tanyalah ustaz (1) tapau (1) taxi berkupon (1) tcrs (1) teh tarik (1) teh tarik place (1) TELAPAK SYURGA (1) telegram (3) telegraph (1) telekom (2) telur (1) tembak (2) tempang (1) tengku adnan (1) tersirat (1) TERUNA (1) TERUTU (1) tesco (2) TEST (1) tgi friday's (1) tgi fridays (1) tgv (2) THAILAND (1) the apartment restaurant (4) the best (1) the chicken rice shop (1) the curve (1) The Expendables (1) The Karate Kid (1) the oranje (2) the strand (1) tiket free (1) tips (1) tiruan (1) tm point (1) tmnet (1) tokyo (1) tolol (1) tony roma's (1) top movie (1) touch n go (1) tourist guide (1) toy stories (1) toys r us (1) toys story 3 (5) TRAVEL (1) tukang masak (1) tunai (1) tune hotel (3) tune hotels (1) tune money (1) tune store (1) tune talk (1) tusyen free (1) TV3 (1) tv9 (3) u (1) u3 (1) u601 (1) u80 (1) ubat (1) UITM (2) uk (1) ukm (1) ULAMA PENGAMPU (1) ULANG TAHUN PERKAHWINAN (1) ulat tiket (1) UMNO (2) undang (1) underwater world (1) unikl (1) untuk kita aja (1) uob (1) vincent tan (1) visa (2) vmu (1) voucher (2) wali (1) wangi (1) wayang (1) wayang free (1) wcg (1) wednesday (1) weekend (1) western union (1) world cup (10) world cup offficail song (1) world cup south africa (1) world cyber games (1) world trade center (1) world war 2 (1) XTRA (1) yahudi (2) yangon (2) yayasan better malaysia (1) youth festival (1) youthsays (1) ZAKAT (1) ZAMAN MODEN (1) Zhengzhou (1) zina (6) zionis (2) zizie (1) zunar (1)