pengumuman paling penting:

mulai 1 julai 2010, artikel akan dikongsi bersama alamat blog (klik sini) yang lain cetusan ibnu marzuki aka mal handsome... sekian, harap maklum & terima kasih melawati laman web ini.
    follow me on Twitter

    handsome x, cik abg botak ni? jk ya, smslah sgera dgn hotlink! hehe...

    Online Learning and Assesment Package :
    ( Pakej Pembelajaran dan Penilaian Online )
    This package introduces new learning approaches; the self learning techniques. These techniques provide students with options on self-paced learning where students decide on how to conduct their own studies.

    Register with us and enhance your learning techniques!

    2010 FIFA World Cup South Africa™ = sokong gara2 makan free from ITALIANNIES sempena hari bapa

    2010 FIFA World Cup South Africa™ = sokong gara2 makan free from KAMPACHI sekiranya jepun win match

    2010 FIFA World Cup South Africa™ = sokong gara2 sosej free from Mc D sekiranya gol pertama dijaring

    2010 FIFA World Cup South Africa™ = sokong gara2 dengar cerita ada makan free kat hartamas


    bilalah agaknya nak wjd pembyran melalui kredit/debit kad dgn master/visa plk berbndg online bank je mcm maybank2u.com @ cimb click? agr lbh mdh utk kt buat tempahan! hrp2 order guna HP berGPRS dgn kad pun blh sperti d lmn2 WAP mobile.airasia.com, maybank2u.com.my/consumer/m2u_mobile/about_m2u_mobile.shtml (M2U mobile), cimbclicks.com.my/mobilebanking.htm + etcs. akhir kata, smoga bisnes ini mendpt smbtn meluas & x sprh (suku pun x smpi) jln sebagaimana pasarborong.com/posmalaysia.com pd 10 thn yg lps... insyallah, AMIN YA RABBAL ALAMIN.

    Sunday, March 29, 2009

    tkng angkat telephone utk episod CERAI SMS pun problem jgk & jk anda prasan dlm filem afdlin shauki, faun ada ckp mufti2 x iktiraf tlk cara tersbt...




    ... unless ianya dlfzkan tp pelik plk dgn kptsn hakim baru2 ini memutuskan medium berkenaan sah.

    kitkat.com.my dah ikut Mc D dlm melwn boikot anti israel? so kt blh pom pang sana sinilah menjerit jgn beli barangan US pdhal income mrk smkn bertmbh!
















    TESCO THE BEST SBB RM8.99 JE SEBUNGKUS (http://www.nestle.com.my/kitkat/redemption_location.htm) PD HAL TIKET BLOCKBUSTER GSC MID VALLEY RM12 WEEKED...

    x jgk sbb kena spam stlh bg tgrn membina

    from Mail Delivery System

    hide details 4:16 am (12 minutes ago)

    to sronoknya@gmail.com

    date Mar 29, 2009 4:16 AM

    subject Delivery Status Notification (Failure)

    The following message to <kessyariah@tv9.com.my> was undeliverable.The reason for the problem:5.1.0 - Unknown address error 550-'5.7.1 Message rejected as spam by Content Filtering.'
    Final-Recipient: rfc822;kessyariah@tv9.com.myAction: failedStatus: 5.0.0 (permanent failure)Remote-MTA: dns; [202.75.144.57]Diagnostic-Code: smtp; 5.1.0 - Unknown address error 550-'5.7.1 Message rejected as spam by Content Filtering.' (delivery attempts: 0)---------- Forwarded message ----------From: fizmallek al firdaus To: 999@tv3.com.my, 360@tv3.com.myDate: Sun, 29 Mar 2009 04:16:48 +0800

    Subject: cuba akak kita jawab sama ada ianya superimpose, laki balas dendam @ maksiat dengan jantan lain?

    http://mediamalaya.com/gempar-zakiah-anas-hanya-bertuala/

    depa nie memanglah d best...

    from kes syariah

    hide details Mar 27 (2 days ago)

    to fizmallek al firdaus

    date Mar 27, 2009 7:29 PM

    subject RE: komplen

    mailed-by tv9.com.my

    Assalamualaikum...tuan.

    Saya terima email tuan bertarikh 26/3/2009..

    Saya tidak dapat mengulas lanjut komentar tuan kerana semanis kurma di bawah penerbitan lain dan kebetulan saya tidak mengenali siapa petugas yang menjawap telefon.

    Walaubagaimanapun berdasarkan pandangan peribadi perkara tersebut tidak patut berlaku..

    Tuan boleh berhubung dengan pengurus yang menyelia penerbitan Semanis Kurma...Puan Siti Hatijah Yusoff di jabatan Majalah dan Dokumentari, Primeworks Studios di talian 03 7726 6333.

    Sekian

    Penerbit Kes Syariah

    From: fizmallek al firdaus [sronoknya@gmail.com] Sent: Friday, March 27, 2009 5:34 PM To: kes syariah; ncr@islam.gov.my Subject: Fwd: komplen
    - Hide quoted text -
    ---------- Forwarded message ----------From: fizmallek al firdaus <sronoknya@gmail.com> Date: Mar 26, 2009 11:40 PM Subject: komplen To: enquiries@tv3.com.my, webmaster@tv3.com.my, feedback@tv3.com.my, news@tv3.com.my
    lain ditanya, lain plk dblsnya & tukang jwb panggilan smanis kurma topik CINA BUTA x profesional bila hairan dgr psl TALAK 10 yg mana jd 1 walaupun...
    ... ianya sbnrnya x wjd + ini blh menyelamatkan sesebuah rmh tangga sbb bkn angka tepat 3. dgn kata lain jk 3 juta, ianya akan jth 1 jgk. sbb tuh para suami kena ada pengetahuan agama so x perlualah terjebak dgn INDIA "SEPET", kan? apa barang ceraikan isteri dgn jumlah 3 je pdhal 3 ribu lbh byk!berkenaan soalan yg diajukan berbunyi begini;laki lepaskan bini dgn talak 2. stlh idah 3 bln 10 hr, dia nkh semula (bkn rjk) dgn bks isterinya. kemudian berlaku talak 1. jd adakah ianya 3?bkn mcm yg dterangkan blk oleh ustaz aqashah yg ckp psl rjk plk bkn nkh semula.jgn risau, saya akan buat komplen kpd TV9 terhdp situkang jwb panggilan telefon esok disebabkan x profesionalnya mlhn srh sy p msjd buat slt lg. suara pun bak bdk2 je. tmbhn, double cnfrm dgn JAKIM perlu agar jwpn yg tepat utk kemusykilan asal berjwb.yg ikhlas,jim presint 9 (putrajaya @ Pj)
    +60128624623

    Thursday, March 26, 2009

    lain ditanya, lain plk dblsnya & tukang jwb panggilan smanis kurma topik CINA BUTA x profesional bila hairan dgr psl TALAK 10 yg mana jd 1 walaupun...

    ... ianya sbnrnya x wjd + ini blh menyelamatkan sesebuah rmh tangga sbb bkn angka tepat 3. dgn kata lain jk 3 juta, ianya akan jth 1 jgk. sbb tuh para suami kena ada pengetahuan agama so x perlualah terjebak dgn INDIA "SEPET", kan? apa barang ceraikan isteri dgn jumlah 3 je pdhal 3 ribu lbh byk!

    berkenaan soalan yg diajukan berbunyi begini;

    laki lepaskan bini dgn talak 2. stlh idah 3 bln 10 hr, dia nkh semula (bkn rjk) dgn bks isterinya. kemudian berlaku talak 1. jd adakah ianya 3?

    bkn mcm yg dterangkan blk oleh ustaz aqashah yg ckp psl rjk plk bkn nkh semula.

    jgn risau, saya akan buat komplen kpd TV9 terhdp situkang jwb panggilan telefon esok disebabkan x profesionalnya mlhn srh sy p msjd buat slt lg. suara pun bak bdk2 je. tmbhn, double cnfrm dgn JAKIM perlu agar jwpn yg tepat utk kemusykilan asal terjwb.

    yg ikhlas,

    jim presint 9 (putrajaya @ Pj)
    +60128624623 (video link d bwh sy call ms part 2 dr mnt 04.22-06.47 [ada iklan] 12.57-14)
    http://tv9.com.my/Shows/Episodes.aspx?MasterID=205&ShowID=456&MenuID=2&SubMenuID=1&TemplateID=2&EpID=17998&VideoID=16653#ancPlayer



    http://tv3.com.my/About/ContactUs.aspx
    a) To send questions/ feedback concerning TV3 and its programs - feedback@tv3.com.my.b) For technical enquiries, please contact mailto:webmaster@tv3.com.my.c) For general enquiries,
    Email :enquiries@tv3.com.my
    Mailing Address:SISTEM TELEVISYEN MALAYSIA BERHAD (TV3)SRI PENTAS, BANDAR UTAMA47800 PETALING JAYASELANGOR DARUL EHSAN(P.O BOX 11124, 50736 KUALA LUMPUR)
    Tel: +603 772 66333Fax: +603 772 78455


    http://www.primeworks.com.my/

    Contact us at Sri Pentas, No.3 Persiaran Bandar Utama, Bandar Utama, 47800 Petaling, Selangor Darul Ehsan Tel: 03-77266333 Fax: 03-77261333 Email: enquiry@primeworks.com.my

    http://www.mediaprima.com.my/contactus.asp

    Corporate Communications Contact:
    Corporate Communications DepartmentTel: (6-03) 7726 6333Fax: (6-03) 7727 3014
    Email: communications@mediaprima.com.my
    Address:
    Sri Pentas,No. 3 Persiaran Bandar Utama,Bandar Utama,47800 PetalingSelangorMalaysia

    http://www.islam.gov.my/portal/e-staff.php

    Aras 4-9 Blok D7, Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, 62519 W.P PUTRAJAYA, MALAYSIATelefon : 03-8886 4000

    gara2 hudud blm dlaksanakan, penjenayah mengambil pluang bermaharaja!? mak bpk pun 1, ms nak sntp ZHR je bc bismillah tu yg dpt anak2 kacukan setan...

    Singgah rompak di tiga negeri Oleh Ibrahim Isaibrahim@hmetro.com.my
    KLUANG: Seorang pemuda berusia 22 tahun layak digelar manusia dajal kerana kejahatannya yang merompak 21 rumah di tiga negeri, malah tergamak merogol seorang daripada mangsanya selain memperdayakan dua pelajar sekolah projek sukan negara, sebagai pemuas nafsu.Pemuda yang mempunyai rekod ditempatkan di sekolah pemulihan juvana Henry Gurney serta dibuang daerah mengikut Ordinan Darurat itu mengetuai kumpulan 10 penjenayah termasuk tiga wanita yang dikehendaki polis Negeri Sembilan, Melaka dan Johor.Difahamkan, dalam satu kejadian rompakan awal bulan ini, anggota kumpulan berkenaan menyamun sebuah rumah di Bukit Baru, Melaka menggunakan Toyota Avanza sebelum meninggalkan kenderaan itu dan melarikan sebuah Proton Iswara bersama seorang wanita mangsa rompakan ke Nilai.Mangsa itu kemudian dirogol sebelum ditinggalkan di Nilai dan kumpulan berkenaan meneruskan kegiatan mereka dengan merompak sebuah rumah di Seremban diikuti rompakan seterusnya di sebuah rumah di Melaka, sebelum mereka pulang ke Kluang.


    Bagaimanapun, sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua, apabila penjenayah berbahaya itu serta anak buahnya ditahan dalam operasi khas sepasukan 12 anggota polis diketuai dua pegawai, yang menyerbu sebuah rumah teres dua tingkat di Jalan Hang Tuah, Taman Muhibbah di sini, petang Isnin lalu.
    Dalam serbuan kira-kira 5 petang itu, polis turut menyelamatkan dua pelajar Sekolah Sukan Bandar Penawar (SSBP) Kota Tinggi yang tinggal bersama penjenayah terbabit selepas dipercayai digula-gulakan dengan kemewahan yang dikutip hasil rompakan.Timbalan Ketua Polis Johor, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman, berkata pasukan yang ditubuhkan khas bagi menjejak anggota kumpulan yang berasal dari Selangor itu mendapat maklumat orang ramai mengenai lokasi mereka di Taman Muhibbah.“Apabila tiba di rumah berkenaan, polis memperkenalkan diri dan mengetuk pintu sebanyak tiga kali sebelum mendengar bunyi orang di dalam rumah cuba melarikan diri.“Kami terpaksa menggunakan pemotong besi untuk memecah masuk rumah berkenaan dan hasil pemeriksaan awal, menemui lima wanita berusia 15 hingga 25 tahun bersembunyi di rumah itu.“Ketika pegawai dan anggota sibuk menahan lima wanita itu, mereka terdengar bunyi pergerakan di atas siling dan pemeriksaan mendapati terdapat ahli kumpulan berkenaan yang cuba melarikan diri dengan bergerak ke rumah jiran menerusi siling rumah,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPPD) Kluang di sini, semalam.Menurutnya, pemeriksaan di siling membawa kepada penemuan tujuh lelaki berusia antara 15 hingga 25 tahun dan mendapati siling sudah diubah suai dan boleh pergi ke lima rumah jiran.Katanya, polis juga menemui sebuah Proton Iswara bersabit laporan hilang di Melaka Tengah dan sebuah BMW 318 bersabit laporan di Nusajaya.

    bkn subjek sjrh yg wjb diajar d sklh rndh tp seni perthnkan dr sbb majoriti rkyt MY skrg dah x de "PELIR" utk bantu org lain gara2 sygkan dunia lbh...

    Dibelasah dengan tukul besi
    SUBANG JAYA: Ganas dan tidak berperikemanusiaan apabila seorang eksekutif kewangan dibelasah hingga cedera parah oleh dua lelaki menggunakan tukul besi hingga berlumuran darah tanpa diketahui puncanya.Akibat kecederaan parah itu, mangsa terpaksa dikejarkan ke wad kecemasan sebuah hospital di Shah Alam.Sumber polis berkata, dalam kejadian jam 6.20 petang semalam, mangsa memandu kereta sendirian dari Subang Jaya ke Shah Alam, di sini.Bagaimanapun, ketika menghampiri satu persimpangan lampu isyarat di Shah Alam, mangsa memberhentikan keretanya kerana lampu isyarat berwarna merah.


    “Ketika itu, dua lelaki yang menaiki motosikal muncul sebelum menghampiri sisi kereta mangsa.
    “Seorang daripada mereka tiba-tiba menghayunkan topi keledar dipakai ke sisi tepi cermin kereta mangsa hingga pecah,” katanya.Menurutnya, tidak cukup dengan tindakan ganas itu, mereka menggunakan pula tukul besi mengetuk pintu kereta mangsa selain cuba membukanya dengan alat itu.“Lelaki itu turut membuka pintu kenderaan sebelum merentap mangsa keluar. “Mangsa dipukul bertalu-talu dengan tukul besi di tepi jalan sambil disaksikan pengguna jalan raya yang lain,” katanya.

    Wednesday, March 25, 2009

    mngkn cina je mengalami masalah ini sbb mjls persandingan depa mhl sgt & jk berlaku pd melayu pun sbb khwn la ni mdh cuma nkh blm UNLESS hudud take...

    Lunch in the name of love
    By Angie Tan March 25, 2009 Categories: LifestyleWILL Malaysia be the next Singapore? As the rat race heats up, will we give up love to climb up the corporate ladder instead? We might – even MCA started their Cupid Club in a bid to help our Malaysian men and women find love...

    bgs sekiranya persatuan sjrh bwk pljr2 mrk p tgk persembahan teater agr mnt terhdp subjek tersbt akan smkn mendlm hendaknya apabila ia divisualkan lg;


    gagal LIMBO ROCK atas stage smpi terjth dpt luka kecil d siku ms pusingan pertamanya... entah bila putrajaya monorail plk siap? hdp pengangkutan awam!


    isu menarik mlm nie tv3 sblm kes syariah & smns kurma tv9 plk esok serta ad din tv1 + al kuliyah tv3 lusanya berbndg perhimpunan agung UMNO yg sia2...

    ALK DAFTAR NAMA PENGENALAN NO IC & HTR KE DAPAT
    03-55690348 = ally
    03-22829458 = ncr@islam.gov.my
    1800886636 = WHI & MHI
    03-55690351 = kessyariah@tv9.com.my
    1800881677 = kurma





    bkn ke dia ni msh ada suami yg sah lg so awt gatai dgn dato' plk?! mdh2an slps AGONG plh anwar, maksiat akan jth ke prs negatif dgn segeranya, amin...


    akan dtg nak kena bg nama anak mcm pljr mskn yg cemerlang nie...

    Madihah putuskan lepas umrah
    KOTA BHARU 24 Mac - Nik Nur Madihah Nik Mohd. Kamal, 18, akan mengambil kesempatan menunaikan umrah pada 7 Mei ini untuk memohon petunjuk Allah dalam membuat keputusan berhubung biasiswa dan tawaran melanjutkan pelajaran yang datang mencurah-curah.
    Anak nelayan yang memperoleh 20 A pada peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2008 itu akan menunaikan umrah bersama bapanya, Nik Mohd. Kamal Hussin, 41, dan ibunya, Mariani Omar, 42, dengan pembiayaan Hijaz Trade Corporation.
    Nik Nur Madihah berkata, dia masih belum membuat sebarang keputusan beberapa tawaran yang diterimanya.
    "Saya akan membuat solat istikharah, memohon petunjuk untuk mencapai keputusan yang terbaik. Saya cuma mahu capai cita-cita menjadi ahli fizik, itu saja dalam kepala sekarang, jadi, harap di sana (Mekah), saya dapat ilham," katanya selepas menerima pasport antarabangsa di Jabatan Imigresen di sini hari ini.

    http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0325&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_15.htm

    Tuesday, March 24, 2009

    blh buat $ jgk utk bg anak bini mkn sbb halal & berkat


    RM1 for every rat
    March 24, 2009 Categories: AnnouncementRATS are worth RM1 each in an on-going campaign being conducted by the Ampang Jaya Municipal Council. The campaign is on for another week till March 31. The live or dead rats should be taken to the council’s store in Pandan Indah between 2.30pm and 3..

    Monday, March 23, 2009

    akademi rasa d tv9 nanti! hrp2 kali ni siap ada undian sms lg. smoga dpt melhrkan chef2 bkualiti mcm tom yam siam... apa plk slps AR, AQ, AN, AF & AP?

    jom kita ramai2 pdm lampu bg prompak blh msk rmh/ofis lbh mdh, kan? psnglah alat penggera agr mrk terkjt sbb kt lg maju drpd depa! tp tulah ADT mhl...







    ijtimak tabligh slrh dunia d msjd KLiA dari 9 smpi 12 julai 2009 + jmptlah dtg bramai2 utk bribadah, mkn & tdr FREE utk 4 hr bg kaum adam muslim je...







    ingin cuba makan daging kuda? bookinglah dari no hp yg tertera d bwh ini cuma rm20... mdh2an kuat mcm dia jgk!










    skrg jk kena pool d JPA Pj akbt dtngkp khlwt bkn shj blh tgk bunga api mlhn belon pns! hehe... x sbr nak dptkan lesen paraglider nanti blh blk kg, x?













    apa lg bpk arwah nurin, sharlinie & lain2 tbhkanlah persatuan keluarga mangsa jenayah (PerKeMaj)?

    Tubuh kelab tujuh orangOleh Helmy Abd Rahmanhelmy@hmetro.com.my
    PETALING JAYA: Caranya cukup mudah! Hanya perlu kumpul tujuh orang, tubuhkan persatuan dan dapatkan bantuan RM1,000 daripada Kementerian Belia dan Sukan (KBS) bagi membolehkan golongan belia meneruskan hobi dalam apa juga aktiviti diminati.Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, berkata bantuan berkenaan akan disalurkan tanpa had, asalkan persatuan diwujudkan mematuhi beberapa syarat ditetapkan.Katanya, dengan berpersatuan dapat memudahkan saluran bantuan dihulurkan kepada golongan terbabit.“Setiap persatuan ingin diwujudkan perlu ada sekurang-kurangnya tujuh orang jawatankuasa penaja dan mereka perlu menghantar minit mesyuarat kepada pejabat belia daerah sebelum kita lulus dan daftarkan persatuan mereka.


    “Setiap persatuan yang berdaftar dengan kementerian juga layak memperoleh habuan RM3,000 untuk menguruskan aktiviti pentadbiran mereka. Sebelum ini sukar bagi kami (KBS) menyalurkan bantuan kepada belia tanpa persatuan berdaftar,” katanya pada sidang media selepas melancarkan Gerak Gempur Satu Komuniti Satu Persatuan di sini, semalam.
    Menurutnya, kementerian mensasarkan sekurang-kurangnya satu juta belia terbabit dalam persatuan menjelang akhir tahun ini.“Mengikut kajian dijalankan KBS, golongan belia yang terbabit dengan persatuan lebih sukar dipengaruhi anasir negatif membabitkan masalah sosial dan salah laku di kalangan mereka serta mampu mendekatkan mereka dengan masyarakat melalui aktiviti bersifat kemasyarakatan.“Program itu bertujuan memastikan setiap komuniti tidak meminggirkan golongan belia dalam aktiviti yang dijalankan,” katanya.Ismail berkata, program berkenaan akan diperluas di setiap daerah di negara ini.“Selepas ini, kita akan ke Perak untuk melaksanakan program serupa,” katanya.

    * blh dpt $ & banteras jnyh scara total! layari http://satusuara.com utk info lnjt...

    samy vellu x malu ke bila akhbr "BN" sndr "memerli" presiden MIC?

    x pe... agong kan ada kuasa utk memilih sape je baginda suka so jgn mt terkejut plk jk anwar yg dlantik jd PM ke 6 memandangkan pemangku sltn ganu pun x ikut list paklah berkenaan jusoh sbagai MB tetapi ahmad said instead!

    Thursday, March 19, 2009

    perompak smkn terdesak smpi sanggup membunuh! apa yg kita blh buat? tunggu & lht je nanti WM mula beroperasi secara bsr2an & lbh fokus pd thn ini...

    Pengurus Tesco mati ditembak perompak kedai emas
    Oleh ABD. RAZAK OSMANberita@kosmo.com.my
    ANGGOTA polis mengangkat mayat Shatiasillan yang mati ditembak di kedai emas Poh Kong di pasar raya Tesco Seberang Jaya, Pulau Pinang semalam.
    BUKIT MERTAJAM – Seorang pekerja pasar raya Tesco Extra di Seberang Jaya di sini yang cuba menghalang empat perompak melarikan barangan kemas bernilai RM250,000 dari kedai emas Poh Kong mati ditembak.
    S. Sathiasillan, 28, pengurus pasar raya tersebut yang terkena tembakan pada dagu dan dada mati di tempat kejadian.
    Rakan Sathiasillan, N. Ilangohvan, 26, pengurus peruncitan pasar raya itu dan seorang pengawal keselamatan kedai emas tersebut, Izat Hafiz Mohd. Saad, 27, juga cedera. Mereka dirawat di Hospital Seberang Jaya (HSJ) dengan Izat terkena tembakan di rusuk kiri.
    Rompakan nekad oleh empat lelaki termasuk dua yang bertopeng itu berlaku pukul 10.12 pagi semasa kakitangan kedai yang terletak di tingkat bawah pasar raya itu mahu membuka perniagaan.
    Difahamkan, Sathiasillan dan Ilangohvan ditembak selepas mereka cuba menghalang perompak itu daripada melarikan 20 dulang barang kemas bernilai lebih RM250,000.
    Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Ayub Yaakob berkata, selain berpistol, perompak itu juga membawa tukul.

    dah akhr zmn bila nkh nmpk hrm & zina plk bleluasa, x? smoga ALLAH trnkan bala kpd INDONESIA, amin... sdngkan nabi pun khwn dgn aishah umurnya 6 thn!

    Polis tahan lelaki kahwin gadis 12 tahun
    JAKARTA 18 Mac - Seorang guru agama yang mencetuskan kontroversi kerana berkahwin dengan seorang kanak-kanak perempuan berusia 12 tahun ditahan atas kesalahan melanggar undang-undang perlindungan kanak-kanak, lapor polis hari ini.
    Pujiono Cahyo Widianto, 43, yang mengahwini kanak-kanak itu di hadapan ribuan orang di Jawa Tengah Ogos tahun lalu, bagaimanapun memberi alasan dia tidak melakukan sebarang kesalahan kerana berhasrat menunggu sehingga isterinya cukup umur sebelum menyempurnakan perkahwinannya.
    Detektif polis Roy Siahaan memberitahu, Widianto yang menguruskan sebuah sekolah asrama penuh agama dan beberapa perniagaan, secara rasmi dinamakan sebagai suspek jenayah dan bakal menjalani soal siasat bagi tempoh beberapa hari.
    Suspek buat masa ini masih belum didakwa dan hanya ditahan polis.
    Widianto mungkin berdepan dengan hukuman 15 tahun penjara jika disabit kesalahan kerana mencabul undang-undang perlindungan kanak-kanak negara tersebut yang jelas melarang perkahwinan di bawah umur 18 tahun.
    Perkahwinannya itu serta perisytiharannya untuk berkahwin dengan dua lagi kanak-kanak berusia tujuh dan sembilan tahun, menimbulkan kemarahan di Indonesia yang didiami lebih 210 juta penganut Islam.
    Aduan mengenai perkara itu turut diterima dari Menteri Hal Ehwal Agama, Maftuh Basuni; kumpulan-kumpulan hak asasi kanak-kanak serta Majlis Ulama Indonesia.
    ''Dalam kes ini ia jelas menunjukkan fidofilia berlaku.
    ''Kita bukannya hidup pada zaman batu, jadi kita harus melindungi anak-anak kita daripada perkara sebegini,'' kata Setiausaha Agung Suruhanjaya Hak Asasi Kanak-Kanak Kebangsaan, Arist Merdeka Sirait yang turut memuji tindakan polis menahan guru agama tersebut.
    Polis turut menyerahkan isteri Widianto yang masih muda itu ke pangkuan keluarganya tidak lama selepas perkahwinan mereka berlangsung. - AP

    Blog Archive

    kredit kad byk kemdhannya tp jgn smpi muflis plk mcm pisau blh dgunakan bg memotong sayur @ bkn2...

    kredit kad byk kemdhannya tp jgn smpi muflis plk mcm pisau blh dgunakan bg memotong sayur @ bkn2...
    fixed deposit RM 2K (kad perak) tp jk lbh 4K lg bgs sbb rata2 bank tmbh bermnt utk trima permhnan slps 1 thn penggunaan kad pertama @ RM 8K (kad emas) d public bank/ambank blh mhn kredit kad baru/pemula tanpa cek income, kemudian slps 3/6 bln layak utk dptkan kredit kad lain plk sperti hsbc, rhb bank & etcs dgn hanya bwk mykad + kad kredit tersbt je... mdh, kan? jk bjk menguruskan kewangan, kita blh rbt brng2 percuma/murah dr promosi bank2 sebagai cnth tiket wyng free dgn mtv HLB, jetstar-HSBC, laptop 50%-citibank + etcs dgn melayari lmn2 web mrk utk rjkkan. apa2 kemusykilan, sila jgn segan2 utk meninggalkan pesanan anda d chat blog ini. anyway, kini byk bank yg tiada yuran tahunannya @ free for life! *p.s. x ckp RM2K, guna payslip gaji terkini (plng bgs 3 bln terakhir) slps 6 bln bkerja utk (pekerja swasta terutamanya) dptkan pnjmn mdh d http://www.aeonmalaysia.com.my & jgn p jumpa along plk...

    terpaksa tutup nombor sbb khuatir dislh guna oleh phk x bertanggung jwb...

    akan dtg ada diamond plk tp entah bila @ x dan kot jk blaku PD ke 4? lg best platinum ni berbndg emas sbb jk ada promosi MAS, beli 1 tmpt duduk bisnes class dpt 1 free!

    Labels

    1 malaysia (1) 1 penny (1) 10th anniversary (1) 125 ktm (1) 13 MEI (1) 1901 (1) 1u (1) 2010 (1) 2012 (3) 2020 (2) 2nd round (1) 4th of july (1) 5 tahun (2) 50% diskaun (1) 70 juta warganegara (1) 911 (1) A and W (1) aax (2) abaiya (1) abang ipar bangsat (1) adik najib (1) ADVICE PUN BODOH (1) afrika (1) agen nikah siam (2) agen yahudi (7) Agnes Bermudez (1) AHMOI (1) aids (1) air kencing setan (1) airasia (4) airasia x (2) Aizdean (1) akhir zaman (1) akta kanak-kanak 2001 (1) ALAMANDA (1) allah (1) along (1) ambank (1) america (1) ampang hilir (1) ampang jaya (1) ampwalk (1) anak haram (2) anak ramai (1) antarabangsa (1) anwar (1) apa ada pada nama (1) apartheid (2) aqura (1) arak (1) ARDARTU (1) Ariel dan Luna Maya (1) aseanpol (1) asiapol? (1) ASRAMA (1) astro (1) astro ceria (1) atm (1) Aung San Suu Kyi (1) aussie (1) ayam haram (1) AYERS ROCK (1) Azrinaz Mazhar binti Hakim Mazhar (1) baby (1) BABY HATCH CLUB (1) BAD JEW (1) badrul hisham (1) BAGUS KACUK (1) bahyah (2) BAIK MURTAD DARI ISLAM BABI (1) bajet (1) baju kuning (1) bakal janda kaya (1) bala allah (1) balas dendam (1) balasan tuhan sebab rogol indon (1) bangsat (2) bangunan stesen keretapi lama (1) bangunan sultan abdul samad (1) banjir (1) bank (1) bapa (1) BARU TAU (1) bas drebar (1) bas metro 99 bangkok bank (1) BAS NADI (1) baskin robbins (1) Batang Kali Massacre (1) bau (1) bayi (2) bear (1) beli combo jer tanpa tengok movie (1) BENDOI (1) beracun (1) berak (1) berani (1) berbaloi (2) BERDAYA SAING (1) bermadu (1) bersara (1) big dog najib (1) big screen (1) bijak (1) BIJAN (1) bil (1) bini (1) biru itali (1) bisnes maju (1) blogger (2) blok minyak (1) Bloody Sunday (1) BN (3) BOB MARLEY (1) BODOH (5) bohong (1) bohsia (1) bombay (1) bookie (2) borneo (2) bosnia (1) boss (1) bpa mca (1) buang anak (1) buang bayi (5) bufet (1) buffet (5) bukan malaysian telegraph (1) bukit antarabangsa (2) bukit jalil (1) BUKU DENGAN RUAS (1) BUM (2) bung mokhtar (1) bunting (1) bunuh diri (1) bunuh menteri (2) burma (3) burma embassy (1) cabut gigi guna roket (1) cari jalan baru (1) CARI MAKAN (1) Carla Bruni (1) cathay (1) cathay cineleisure (1) cathay damansara (1) celcom (1) celebriti chef (1) CENTRAL (1) cerai (1) cerai 4 (1) cerai telefax (1) CEREKARAMA (1) cheap (1) chee cheong fun (1) china (1) china town (1) chocolate fair (1) chua soi lek (1) cicken rice shop bagi zakat today (1) cikai (1) cimb (1) cimb card (1) cimb junior (1) cina (1) cina buta (1) ciplak (1) competition (1) conspiracy (2) CONTEST (1) cool (1) CRAVEN CAFE (1) crocs (1) crystal crown (1) cuai (2) cube (1) cuepecs (1) cukai (1) culik (1) CURI PASIR (1) cuti bersalin (2) d7 (2) DAIM ZAINUDDIN (1) damansara (1) danga city mall (2) dap (2) dapislam. paskafir (1) darabif (1) dasar Be eNd (1) DASAR UMNO BN (2) dataran pidato (1) dataran putrajaya (1) DATING HARAM (1) Datuk (1) daulat tuanku (1) DAZZLE SHOW (1) debat (1) denmark (1) derma (2) Despicable Me (1) di dunia lagi allah dah tunjukkan camner kalau kat akhirat pulak (1) dijajah (1) dim sum (1) dipecat (1) direct access (1) direct bus (1) discovery (1) divorce radio (1) doa makbul (1) doctor (1) dosa (1) double location (1) double meaning (1) DR M (1) Dr. Mohd. Ridhuan Tee Abdullah (1) DRAMA (1) dunia (1) early bird (1) EARLY MARRIAGE (1) eden klia (1) ekspedisi chef wan (1) Ekspo Beli Barangan Malaysia 2010 (1) elak sesak (2) Elevated parking (1) equatorial KL (1) esplanade (1) ets (1) event management (1) faktor (1) faraj (1) Father AND Son Look-alike (1) father;s eve (1) father's day (6) female pm (1) festival filem malaysia (1) fidelity group (1) fiesta nasi lemak 1 malaysia (4) fitnah (1) food (1) forecaster (1) france (1) free (4) free cinema (1) free makan (1) free meal (3) free minum (1) free movie (2) free netbook (1) free pass (3) free pass finally (1) free seats (1) free shuttle (1) freedom of speech (1) frills hotel (1) frim kepong (1) gara2 bodoh (1) gara2 kampachi (1) gara2 takut bini (1) GATHERING GENGBLOGGER (3) gaza (2) gelaran (1) GENTING HIGHLAND (1) german (1) GIANT (2) GLOBALISASI (1) go gabba gabba (1) goodie bags (1) goodies (1) gratis (1) greater KL (3) gsc (1) gubal (1) gunung kinabalu (1) guru (1) haji dengan bas (1) hakim (1) HALAL (4) halal kah? (1) half price (1) hamil (1) HAMPIR KIAMAT (2) haram (4) harapan (1) hari (1) hari bapa (3) HARMONY (1) harus (1) hati kering (1) HAWA (1) Hebatnya Angin Rindu Sarajevo (1) heineken (1) Helen Clark (1) hi 5 (1) hidup bung (1) highway (1) hikmah (2) hilang (1) HINA SULTAN (1) hipokrit (2) history (1) hot swiss chocolate (1) hotdogs (1) hotlink (1) HUDUD (1) hulu ganu (1) i-city (1) IAB (1) ice cream buffet (1) ihram (1) iim (1) ilmiah (1) independence day (1) india (1) indian (1) indienews (1) INDON (3) internet (1) interpol (1) ipoh (1) ipt (1) islam (3) islam ganas (1) islam pukimak yang bukan nabi (1) israel (5) istana negara (2) itali (1) italiannies (2) IZIN MAHKAMAH (2) izzah (1) izzah anak peliwat (1) jacob's walk of life (1) JAHIL (1) jalan darat (1) jalan kerja ayer lama (1) janggut (1) JANNAH (1) japan (5) japan fil festival (1) japanese (1) jazimin jazlan (1) jb (2) jeddah (1) jepun (1) jersey murah (1) jfkl (1) jilat (1) jim (1) jimak (1) jimat (1) jiwa kacau (1) jj (1) johnny's (1) jojoba (1) jong jong eng (1) jpa. pru 13 (1) jpn (1) jual (1) Julia Gillard (1) juno movie (1) kafir (1) KAFIR LEBIH MULIA KINI (1) KAHWIN AWAL (2) kahwin budak (1) kahwin siam (1) kami prihatin gagal (1) kampachi (5) kanak2 (1) KANGAROO (1) KANGAROO MEAT (1) kantoi (1) karaemon (1) kartun (1) kasihan (2) kastam (1) kasut (1) KCT1 (1) KD (1) kdu (1) KEBAIKAN KEJU (1) kebal (1) kebetulan (2) kedah (1) kedutaan myanmar (1) KELAB ANAK HARAM (2) KELAB TASIK PUTRAJAYA (2) kelantan (1) keling (1) keliru (1) kena sumpah (1) kena tipu (1) kepakaran (1) kerabat (1) KERAJAAN (2) kerja kosong (1) kerusi (1) KETAHUILAH HAK ANDA (1) kfc (1) khalifah (1) khalwat (1) KIAMAT BAGUS (1) kiraan (1) kk (1) KL (5) kl - hatyai (1) KL raya (1) klasik (1) kLcc (1) KLIGP (1) kmj (2) know how (2) kolej risda (1) komedi (1) komuter (3) komuter buat hal lagi (1) kondem power from bugger aka spammer (1) konek pada dahi (1) KONGSI DOSA SEBAB SHARE INFO (1) KONSPIRASI (1) KONSULAT (1) kopi janda (1) korea (1) korean air (1) kota damansara (7) KPD (1) kraton surakata (1) Krishna Institute of Medical Sciences University (1) ktm (2) ktm serdang (2) KUCING (1) kupon (1) lagu masuk keluar masuk (1) lancau (1) langkawi (1) latin (1) laundry (1) lawak (2) lazat (1) lcct (1) lebih dekat (1) lebih gelap kulitnya semakin kuat larian sebab cahaya matahari yang diserap digunakan untuk tenaga (1) lebih kejam (1) lemak (1) lemas (1) lembu (1) Lemongrass Café (3) letak jawatan (1) liwat (2) london (2) london trip (1) lrt (1) lucah (1) macgruber (1) maeps (1) MAHATHIR (2) mahkamah syariah (1) MAID (1) main tembak (1) majlis perundingan melayu (2) makan gaji buta (1) makan tanpa had (1) maksiat (1) malay (1) malaysia (1) malaysian mirror (1) malaysian PR (1) malaysiantoday (1) mamak (1) mamak terbeliar (1) mangkuk tingkat (1) manhattan fish market (1) mantap (1) mara (3) mara sponsorship (1) marathon (1) margaret thatcher (1) marigold (1) MARK AND SPENCER (1) maruah (1) mas (1) masalah sosial (1) masjid (2) masjid india KL (1) masjid pakistan chow kit (1) master degree (1) MASTERSkill (1) maswings (1) mauritius (1) maxis (1) mazidul (1) MBBS (1) mc d (1) mca (1) mecc (1) medan tuanku (1) media (1) media alternatif (1) medicine (2) MELAKA (1) melayu (1) MEMALI (1) memalukan (1) member (1) menopause (1) MENYAMAR (1) meriahnya (1) meritokrasi (1) mertua setan (1) mesra (1) METRIX RESEARCH (1) metrojaya (3) mexico (2) mihas (1) minah saleh (1) minda kalut (1) mines (4) MINUM ARAK TANPA HAD (1) minyak masak (1) miracle (1) misi (1) MIX MARRIAGE (2) mobile money transfer (1) modal (1) MOF (1) monarki (4) money transfer (1) monyet (1) movie (2) mpm (1) MSU (1) mujarab (1) munafik (6) mungkin (1) murah (3) murahan (1) muslim (1) muslim big (1) MY (1) myanmar (4) n.ajis (2) n.ajis bangsat (1) nachos nachos (1) naik aziz (1) najib (2) najib letak jawatan (1) NAKED (1) NAMEWEE WORLD CUP SONG (2) Nanny Mcphee and the Big Bang (1) nasi kandar beratur (1) NAZAR (3) negara maju (3) nepal (1) neraka (1) NIJ AZIZ (1) nikah (1) nikah awal (2) nikah burma (2) nikah siam (3) NIKMAT (1) no kids (1) non bumi (1) norjuma (1) ntv 7 (1) nurin jazlin (1) nurul syuhada (1) nz (1) obama (1) old film (1) old town cafe (1) om burger (1) ong bak 3 (1) online (1) orang asli (1) orang gaji (1) orang rumah (1) ORPHANCARE (2) otak kuning (1) OTAK LEMBAP (1) OVERSEA (1) oversupply (1) PADAN MUKA (1) PADANG KOTA LAMA (2) pahala (1) pakat hentam (1) PAKATAN (1) pakatan rakyat (1) pampasan (1) papajohn (1) pariah (1) parlimen (1) paspot (2) PASSPORT (1) patutnya seluruh malaya bukan 2 tempat sahaja (1) pau (1) pavilion (1) payung (1) pdrm (3) pecah rumah (1) pecat (1) peguam (1) pekan baru (1) PEKIDA (1) pelacuran (1) pelajaran percuma (1) pemandu pelancong (1) pembantu (1) PEMBOHONG (1) penang (2) penjajahan (1) penjara (1) penjara pudu (2) penjenayah (1) penyakit (1) pepper roaster (1) perak (1) perancis (1) perang dunia ketiga (1) percuma (2) perhilitan (1) perkasa (1) perli (1) perubatan (2) pesta bunga (1) pesta coklat 1 malaysia (1) pesta durian (1) pesta durian subang parade (1) petah (1) petaling jaya (1) peterpan (1) peterporn (1) petrosains (3) PGM (1) PIALA DUNIA (1) pinda (2) pisau cukur (1) pistol (1) pj (6) playgirl (1) PM (1) poligami (5) polypause (1) PORTUGIS (1) pot luck (1) poyor (1) ppj (1) premiums (1) prescott inn klang (1) president (1) president amerika syarikat (1) president US (1) PRESINT 8 (1) presint 8 (P8) (1) presint 9 (1) projek (1) pru 13 (4) PTPTN (1) public speaking (1) public transport (1) pukimak (1) punca sebab ternampak sultan tengah berzina dengan bukan isteri kah (1) punch bag (1) pusar kepala (1) pusat giat mara (1) puteri saadong (2) putrajaya (3) putrajaya (Pj) (1) putrajaya sentral (1) pwtc (3) queensbaymall (1) RACIST (1) rais yatim (1) raja petra (1) ramalan daim (1) rangoon (3) rapidkl (3) rapidpass (1) rasamas (1) RASUAH (2) RASUAH SEKS (4) RASUAH wang (1) rate 18 (1) read malaysia (1) regular (1) remaja (1) republic (1) republik (4) result (1) revolusi (1) REWARD (1) risiko (1) rm20 semalam (1) rm5 (1) RMK 10 (2) rogol (3) rompak (1) ron baby (1) ROOTBEER (1) royale bintang (1) rtm (1) rugi sikit (1) RWG (1) sabah (1) sabtu (1) sabun (1) saiful bohong (1) saigon (1) SAKIT JANTUNG (1) salah parents pulak (1) saman (2) same group (1) samy velly (1) santau (1) sarawak (1) SARSI (1) SAYANG KINABALU (1) sayfool (1) sedap. (1) sedunia (1) segambut (1) sejarah (1) sekolah rendah (1) SEKS (1) seksi (1) SELANGOR (1) selepas sambutan 125 tahun (1) selipar (1) SEMALAM PULAK OFFERSTATION.COM PAPARKAN INFO PASAL TOP UP RM10 JER UNTUK DAPATKAN BERUANG TOLOL TUH (1) sembelit (1) SENATOR Datuk Dr Mashitah Ibrahim (2) seoul (2) sepang circuit (1) serbia (1) serdang (1) servis N = night bus (1) sesikat (1) setan (2) SETANDAN PISANG (2) sex maniac (1) sex toys (1) shah alam (1) shahrizat (7) SHARE STORY (1) siam (3) siap ada goodies bag lagi (1) sikat pisang (1) siksa kubur (1) singapore (1) sistem khalifah (1) SISWA TONGENG (1) slogan belit (1) smk (1) sms (1) sniper (1) sokongan (1) solat hajat (1) sosej telur free (1) SPAD (2) spain (1) SPEAKERS SQUARE (2) sprm (1) sri warisan (1) sri warisan event management (1) strategi (1) stroke (1) suarasa (1) subur (1) sultan (1) sultan brunei (1) sultan johor (1) sulTAN sayTAN (1) SUMANDAK (1) sumbangan (2) superGT (1) susu (1) susu badan (1) switzerland (1) Syed Hamid Albar (1) t208 (1) T305 (1) tahan ngantok (1) tahun lepas istana tutup untuk rakyat sebab H1N1 petanda kena cerai (1) tak bersyukur (1) tak munafik (1) taktik (1) takut bini (1) takziah (1) talak 3 (1) talak television (1) tangkap khalwat (1) tanyalah ustaz (1) tapau (1) taxi berkupon (1) tcrs (1) teh tarik (1) teh tarik place (1) TELAPAK SYURGA (1) telegram (3) telegraph (1) telekom (2) telur (1) tembak (2) tempang (1) tengku adnan (1) tersirat (1) TERUNA (1) TERUTU (1) tesco (2) TEST (1) tgi friday's (1) tgi fridays (1) tgv (2) THAILAND (1) the apartment restaurant (4) the best (1) the chicken rice shop (1) the curve (1) The Expendables (1) The Karate Kid (1) the oranje (2) the strand (1) tiket free (1) tips (1) tiruan (1) tm point (1) tmnet (1) tokyo (1) tolol (1) tony roma's (1) top movie (1) touch n go (1) tourist guide (1) toy stories (1) toys r us (1) toys story 3 (5) TRAVEL (1) tukang masak (1) tunai (1) tune hotel (3) tune hotels (1) tune money (1) tune store (1) tune talk (1) tusyen free (1) TV3 (1) tv9 (3) u (1) u3 (1) u601 (1) u80 (1) ubat (1) UITM (2) uk (1) ukm (1) ULAMA PENGAMPU (1) ULANG TAHUN PERKAHWINAN (1) ulat tiket (1) UMNO (2) undang (1) underwater world (1) unikl (1) untuk kita aja (1) uob (1) vincent tan (1) visa (2) vmu (1) voucher (2) wali (1) wangi (1) wayang (1) wayang free (1) wcg (1) wednesday (1) weekend (1) western union (1) world cup (10) world cup offficail song (1) world cup south africa (1) world cyber games (1) world trade center (1) world war 2 (1) XTRA (1) yahudi (2) yangon (2) yayasan better malaysia (1) youth festival (1) youthsays (1) ZAKAT (1) ZAMAN MODEN (1) Zhengzhou (1) zina (6) zionis (2) zizie (1) zunar (1)